Hold og tilmelding

Øvrige hold

Yoga

Yoga smidiggør og styrker muskulaturen, løsner spændinger i kroppen, og forbedre kropsholdning og balanceevne. Det er en effektiv og skånsom træningsform, som er med god for dig med gigt, ondt i ryggen eller ømhed og gener rundt omkring i kroppen.

Øvelserne kan ændre vanemæssige holdningsmønstre således, at smerter, stivhed og svagheder elimineres og øger styrken og kroppens bevægefrihed. I yoga arbejdes der både med krop og sind. Derfor kan yoga afhjælpe problemer med alt fra gigt, sklerose, stress, fibromyalgi og let depression m.m.

Fysioterapeutisk holdtræning med maskiner

Holdene henvender sig til dig som har brug for at komme i gang efter en operation, et sygdomsforløb eller har behov for vedligeholdelse af muskulaturen.

Træningen er en blanding af øvelser i maskiner og træning på gulv. Undervisningen påbegyndes med fælles opvarmning og derefter trænes der individuelt med at styrke muskulaturen og balancen. Træningen foregår under grundig supervision og rådgivning af en fysioterapeut. Afslutningsvis er der fælles udstrækning.

Der tages hensyn til individuelle behov på samtlige træningshold.

Pilates

Pilates er en effektiv og skånsom træningsform, hvor der er fokus på et samspil mellem bevægelse og vejrtrækning. Undervisningen er baseret på langsomme, kontrollerede og præcise bevægelser, som styrker kroppens kernemuskulatur. Øvelserne styrker balanceevnen, forbedrer kropsholdningen og der opnås en højere grad af stabilitet og smidighed. Undervisningen foregår på små hold og underviseren tilpasser øvelserne til den enkelte deltagers fysiske formåen og behov.

Styrketræning og balanceøvelser med fysioterapeut

Der trænes kondition, styrke, balance og smidighed med fokus på at træningen skal være sjov og hyggelig og samtidig effektiv. Der vil være mulighed for at styrketræning i maskiner efter behov.